Jak schudnąć – dieta i trening odchudzający

Nadwaga nazywana jest ostatnimi czasy chorobą XXI wieku. Wszystko przez to, że ilość osób borykających się z tym defektem sylwetki stale rośnie. Przyrost tkanki tłuszczowej spowodowany jest złym odżywianiem oraz brakiem aktywności fizycznej.

Każdego dnia setki osób zadają sobie pytanie – jak schudnąć? Co zrobić, aby pozbyć się zbędnych kilogramów? Odpowiedź jest bardzo prosta – zmienić swój tryb życia na zdrowszy. To wcale nie jest takie trudne.

„Jesteśmy tym co jemy”, czyli o diecie jako kluczowym elemencie odchudzania

O tym, że dieta w przypadku odchudzania jest kluczowa nie trzeba nikogo przekonywać. Przyjmowane pożywienie ma bowiem kluczowy wpływ na kształtowanie naszej sylwetki.

Co zatem jeść, aby nie tyć? Przede wszystkim należy odżywiać się zdrowo. Aktualnie w marketach oferowane są produkty sztucznie modyfikowane, które mają mnóstwo niezbyt przychylnych organizmowi związków.

Przeciętna jednostka przyjmuje zbyt dużą ilość cukru i tłuszczy. Należy bezwzględnie ograniczyć spożycie tłustych potraw, słodyczy oraz słodkich soków. Unikać należy także wysokokalorycznych owoców i warzyw.

Dieta powinna być pełnowartościowa. Pochodzenie produktów składających się na posiłek ma kluczowe znaczenie. Należy wybierać: węglowodany złożone, białko z najlepszych źródeł oraz zdrowe tłuszcze.

Aktywność fizyczna, czyli o ćwiczeniach odchudzających

Siedzący tryb życia to zjawisko niezwykle powszechne. Automatyzacja życia, rozrywka przed telewizorem lub komputerem – to kluczowe elementy wpływające na brak ruchu.

Aktywność fizyczna to jedyna droga do spalenia tkanki tłuszczowej. Materiał zapasowy wykorzystywany jest tylko wtedy, gdy organizm wysyła sygnał, że zapotrzebowanie energetyczne jest większe, aniżeli ilość materiału energetycznego znajdującego się w organizmie.

Jak ćwiczyć by schudnąć? Przede wszystkim należy robić to regularnie. Tylko systematyczne ćwiczenia przyniosą zamierzone efekty. Wytrwałość w tym wspekcie jest niezwykle ważna. Jednocześnie należy pamiętać, aby odchudzanie miało przebieg progresywny, tzn. obciążenie treningowe powinno stale wzrastać. Tylko w ten sposób pobudzimy organizm do spalania tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz