Menopauza – dieta optymalna

Menopauza to okres przez który przeprawia się każda kobieta. Zapoczątkowywuje go ostatnia miesiączka. Czas trwania wynosi cztery lata, choć objawy menopauzalne mogą utrzymywać się znacznie dłużej.

W tym specyficznym czasie organizm kobiety wykazuje tendencję do tycia, co często kończy się kilku, a nawet kilkunasto kilogramową nadwagą. Można oczywiście tego uniknąć, wystarczy „jedynie” dostosować ilość spożywanego jedzenia do zapotrzebowania energetycznego i być aktywnym fizycznie.

Menopauza – dieta optymalna

Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze przyniesie więcej korzyści, aniżeli tylko ograniczenie tycia. Przede wszystkim poprawi się ogólna kondycja organizmu, zniwelujemy męczliwość i wpłyniemy na samopoczucie.

Jak powinna wyglądać dieta optymalna na menopauzę? Przede wszystkim jadłospis musi być zbilansowany. Oznacza to, że ilość kalorii musi odpowiadać trybowi życia, który prowadzimy oraz optymalnej wadze naszego organizmu.

Dieta oparta musi być na składnikach zdrowych, pełnowartościowych. Ilość posiłków powinna wynosić minimum pięć. Istotna jest również regularność posiłków. Należy ustalić stałe pory przyjmowania pokarmy celem przyzwyczajenia organizmu.

Odchudzanie przy menopauzie – nie tylko dieta

Zmęczenie i ogólne rozleniwienie to dosyć powszechne objawy menopauzy. To wszystko wpływa na zbyt małą ruchliwość naszego organizmu, co finalnie wpływa na generowanie zbyt małego zapotrzebowania energetycznego. To z kolei daje efekt w postaci przekształcania węglowodanów (materiału energetycznego) w tłuszcz (materiału zapasowego).

Aby nie dochodziło do odkładania tkanki tłuszczowej należy zagwarantować swojemu organizmowi solidną dawkę aktywności fizycznej.

Przede wszystkim należy uprawiać aktywność fizyczną generującą spore zapotrzebowanie energetyczne (spalanie kalorii). Świetnym przykładem jest tutaj bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Natomiast, dla mniej aktywnych fizycznie polecane jest nordic walking.

Dodaj komentarz