3 błędy, które najczęściej popełniają początkujący na siłowni

Siłownia to miejsce, które jest coraz częściej odwiedzane przez Polaków. To jak najbardziej pozytywne zjawisko. Niestety, wiele amatorów trenując popełnia mnóstwo błędów. Kończą się one urazami, kontuzjami i w najlepszym przypadku – ograniczeniem efektywności treningu.

3 błędy, które najczęściej popełniają początkujący na siłowni

Brak rozgrzewki
Rozgrzewka ma na celu rozciągnięcie i tzw. dogrzanie mięśni. Przygotowuje ciało do wytężonego wysiłku fizycznego. Ma na celu zapobiegać urazom i kontuzjom. Niestety, wielu amatorów siłowni po prostu o niej zapomina. Brak rozgrzewki i rozpoczynanie treningu z tzw. „marszu” to błąd, który może zakończyć się tragicznie.

Rozgrzewka powinna być dosyć intensywna i trwać co najmniej kilkanaście minut. Niezależnie czy trenujemy jedną partię mięśniową, czy trening jest ogólnorozwojowy – powinniśmy rozciągnąć i rozgrzać wszystkie grupy mięśniowe.

Błędy w technice wykonywanych ćwiczeń
Osoby, które udają się na siłownię i nie posiadają dostatecznej wiedzy technicznej na temat swojego planu treningowego bardzo często robią sobie krzywdę. Dojść może nie tylko do urazów mięśniowych, ale także złamań i skrzywień.

Technika jest ważna przy każdym ćwiczeniu, aczkolwiek istnieje grupa ćwiczeń, która wymaga perfekcyjnego wykonania, gdyż w przeciwnym wypadku bardzo szybko kończy się urazem. Mowa między innymi o przysiadach, martwym ciągu, wiosłowaniu czy podrzucie.

Zbyt duże obciążenie treningowe
Więcej nie znaczy lepiej i szybciej. Niestety. Trening na siłowni ma to do siebie, że nagradzana jest tylko regularna i trwała praca nad sylwetką. Wiele osób pragnie jednak te procesy przyśpieszyć i za wszelką cenę zwiększa obciążenie treningowe lub objętość treningu (większa ilość sesji w skali tygodnia). To błąd, który tak naprawdę może jedynie zaszkodzić.

Łączny wymiar czasu spędzonego na siłowni (w skali tygodnia) nie powinien przekraczać 6-8 godzin, chyba, że trudnimy się kulturystyką zawodowo.

Dodaj komentarz