Co zrobić, aby szybko przytyć?

Wydawać by się mogło, że nabieranie masy mięśniowej to mówiąc kolokwialnie „bułka z masłem”. Nic bardziej mylnego! To proces, który jest równie wymagający co chociażby odchudzanie. Chyba, że mówimy o nabieraniu masy tłuszczowej – wówczas faktycznie nie powinno być z tym problemu.

Czym innym jest jednak nabieranie masy mięśniowej. To wymagający zestaw czynności, których realizacja wymaga samodyscypliny, zaangażowania i ogromu determinacji.

Co zrobić, aby przytyć? Kluczowe elementy budowy masy mięśniowej.
Budowa masy mięśniowej nie należy do procesów łatwych. Absolutnie kluczowym w tym przypadku jest odżywianie. Dieta na masę musi być odpowiednio zbilansowana, pełnowartościowa i smaczna. Dlaczego smaczna? Otóż, utrzymanie takiego jadłospisu nie należy do najłatwiejszych. Dlatego też, warto zadbać o to, by odpowiadała naszym preferencjom kulinarnym.

Bardzo ważnym elementem budowania masy jest także trening. To właśnie wtedy dochodzi do stymulacji włókien mięśniowych i ich późniejszego wzrostu. Trening tego typu powinien mieć charakter progresywny. Każdy kolejny powinien być zatem nieco bardziej intensywny (realizowany na większym obciążeniu treningowym). Należy także pamiętać o tym, że najefektywniejszy trening siłowy.

Budując masę mięśniową warto zadbać także o suplementację. Korzysta z niej niemalże każdy kulturysta. Przy czym należy odróżnić suplementy od niedozwolonego dopingu. Najefektywniejszymi, w pełni bezpiecznymi środkami wspomagającymi proces budowy masy mięśniowej są: kreatyna, aminokwasy bcaa, l-karnityna i l-glutamina. Z kolei takie odżywki jak: gainery, białko czy carbo – mogą stanowić doskonałe substytuty posiłków.

Reasumując, masę mięśniową zbudować można szybko tylko wtedy, gdy zadbamy o wszystkie powyższe elementy. Nie mniej jednak, wzrosty tak czy siak są ograniczone możliwościami fizjologicznymi naszego organizmu. Nie możemy spodziewać się efektywności na poziomie kilku kilogramów miesięcznie. Rezultatem godnym pochwały jest około 1,5-2 kg / miesiąc przyrostu czystej masy mięśniowej.

Dodaj komentarz